måndag 30 mars 2015

Varför just löpning?

Än idag minns jag med skräck danslektionerna i högstadiet, jag lämnade gympasalen o gömde mig i omklädningsrummet, blev naturligtvis hämtad tillbaka till lektionen och fick genomlida tills klockan ringde ut. Lite senare i livet i vuxen ålder var vi på konferens med jobbet, vi roade oss med dansmatta. Ni vet när man följer blinkade färger i ett visst mönster? Jag fick stryk tom av mina manliga kollegor med storlek 48 i fötter. Skulle kunna vara så att jag faktiskt föddes utan kordinationsförmåga, iallafall bedrövlig sådan. Ett och annat pass på gymmet eller Friskis har det väl blivit genom åren,  men jag känner mig aldrig riktigt bekväm.
Löpning däremot det är enkelt. Så fort du kliver utanför dörren är du igång, så ta på dig ett par skor o spring efter din förmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar