söndag 20 september 2015

Näst sist!

Man ska ju alltså undvika trädgårdsarbete, skador kan uppstå. Dagen efter halvmarathon, stod jag på tomten och roade mig eller inte, med att tvätta sten. Vit sten som har blivit ful och inte längre skiner vitt. Det är säkert 3000 st stenar som ska tvättas och sen badas i klorin. Där står jag och slänger i ytterligare sten i hinken när jag böjer mig fram och smack det smäller till i vänster vaden. Min egna analys leder till att jag fick en lättare muskelbristning. Ont som sjutton. Som tur var hade vi konferens i Sälen så det blev två dagar med i stort sätt bara stillasittandes. Den tredje dagen ägnades åt skojiga, jobbiga, galna aktiviteter. 3 x 90 min pass med crosscountry bike, löpning/ promenad och sista downhill med mountainbike. Mitt lag gick 90 min, då vi var två halta. Tyvärr var vi inte så snabba i downhill heller, men ibland så nöjer man sig med att överleva. Dock fick vi skämmas när vi slutade 24 av 25 möjliga lag. När vi kom tillbaka till rummet, skitiga och kalla hade några gulliga kollegor lämnat massor med godsaker till oss, allt för att energin skulle komma åter, godsaker och en dusch gjorde susen.
När det sen gäller stenarna så tror jag de vann kampen. Att få de vita igen kommer ta år, funderar på om det inte är lättare att bara måla de. Just nu 1-0 till stenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar