söndag 12 juni 2016

Piggare ben men tröttare huvud.

Borde ju naturligtvis ha levererat en racerapport efter maran, men det kom av sig. Jag var ju orolig innan att utebliven träning skulle ställa till problem men kände mig nästan alltför pigg i benen vid målgång och även nu i veckan. Visst har styrketräningen gett resultat med mindre onda knän i år. Förra året tog jag ett längre uppehåll med träning efter maran men denna vecka har innehållit både löpning och styrketräning. Som sagt var benen höll i år men huvudet tog helt slut, hade jättebra känsla fram till 23 km, då hade jag häng på 4,25 vilket var vad jag hade hoppats på. Runt 24 började jag må illa och fick då dra ner rejält på tempot, efteråt inser jag att jag skulle ha fyllt på betydligt mer av sportdryckerna som serverades men just då i solen så var det bara vatten som jag ville ha, vatten är gott men fyller inte på energidepåerna. Jag tog mig i mål men hade verkligen inte tänkt att göra det på sämre tid än förra året. Sänkte mig dock 500 placeringar bland kvinnor vilket borde vara ett tecken på att fler hade det jobbigt i år. Sänker jag mig 500 placeringar varje år då vinner jag maran om 5 år, haha. Det kommer fler maror och 4.30 är fortfarande mitt mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar