söndag 29 maj 2016

Formen?

Ytterligare en vecka har gått, maran kommer närmare och närmare.
Fick frågan igår hur det var med formen, helt ärligt jag har ingen som helst aning. Jag vet att jag har missat vissa träningspsss, framförallt fartpassen, jag fick ett ofrivilligt uppehåll när jag ramlade, utöver det har det dessutom varit väldigt stressigt på jobbet i maj vilket kan påverka. Men jag vet också att jag styrketränat mer i år och att jag fått till två pass på 30 km vardera, jag har sprungit otaliga mil en hel del pass runt 20 km. Knäna och hälarna känns helt okej. Jag har ett mål på lördag och det hoppas jag ska hålla, jag önskar att kunna springa hela loppet, inte behöva gå 5 km som förra året. Har dock fått ett tips att gå några steg lite då och då, just för att bryta det monotona, de stegen kan göra mycket för knäna, helt klart värt att tänka på. Igår blev det till att testa mer kläder för maran, vädret får avgöra vilken outfit det blir, igår var lite för varmt för det jag hade på mig, men var ju tvungen att testspringa de sköna kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar