söndag 24 april 2016

Trötta ben.

3 veckor sen vurpan, det blev ett uppehåll för att vänta ut vänsterknät. Har varit lite sådär med löpningen tappade gnistan, tyckte inte det var kul. Sprang 12 km som kändes bra sen blev det 20 som var riktigt jobbiga, jag vill ju springa för att jag tycker om det och inte bara för att jag måste, efter de 20 så blev det lite korta pass och i fredags blev det 22 som kändes betydligt bättre, sprang hem från jobbet, det är jättefin löpsträcka via Hagaparken och upp vidare till Ulriksdal det var regn och rusk men det kändes bättre än på länge i ben och kropp. Igår väntade Stadium olympiaden en jättestor tävling för all personal. Varje olympiad präglas av ett tema i år var temat passion. Vi klädde ut oss till Passionärerna, aktiva pensionärer med sportprägel. Naturligtvis hade jag löpning i tankarna när jag tänkte ut hur jag skulle se ut. Utöver maskerad var det ju kamp i sportens tecken. Bla orientering, 20 min kamp mot klockan, jag hade tunga ben sen dagen innan och blev också tråkad i det smarta att springa 22 km dagen före tävling, men med bra pepp från mina två löpkamrater lyckades vi hitta alla kontroller på vår sträcka men tyvärr på 10 sek övertid så vi fick poängavdrag. Men vem bryr sig om sporttävlingen när vi vann best in show.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar