söndag 4 oktober 2015

Drömmar!

Först tänkte jag skriva om att jag inte kunnat springa på hela veckan då höstens första förkylning kom som ett brev på posten blää. Men det är ju så här det är, man kan inte ge upp eller deppa ihop när ett resultat uteblir eller när ett lopp måste ställas in, tråkigt men det kommer fler möjligheter. Jag har en kompis som på lördag ställer upp i Ironman world championship på Hawaii, han har varit så nära flera gånger, han har kämpat så hårt, säkert har han velat ge upp flera gånger på vägen. Men han har aldrig givit upp sin dröm om Hawaii, drömmar kan uppfyllas och mål kan nås. Det har tagit nästan 20 år för honom att nå dit, två barn hann komma under tiden. Många träningstimmar som ligger bakom, en snäll sambo som stöttat honom på resan mot målet. Nu är det alltså dags, jag önskar vi kunde vara där och heja men vi får hålla tummarna här hemma.
Vad gör det då om jag gör ett uselt Hässelbylopp, det kommer fler lopp. Håll ögonen öppna så du inte missar din dröm i livet. Heja Stefan kör hårt på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar