måndag 14 december 2015

Nya skor sökes!

Löpning på fredagskvällen, första passet efter långpasset förra helgen. Jag vet, jag har sagt det förut och jag säger det igen löpning på fredagskvällen är tungt. Tunga stela ben var det, säkert var jag inte helt  återdtälld efter mina 45 km och det bidrog till tungheten. Men nöjd med mina10 km jag ändå sprang, vänsterhälen började göra ont efter ca 4 km oroväckande då jag jobbat hårt för att bli av med hälsmärtor. Men denna gång var det skorna som gav upp. Jag sörjer mina skor, jag har sprungit i ett par Aasics en av deras billigaste modeller, jag har köpt de för att jag verkligen gillar de. Det är min absoluta favorit löparskor. Men bara inse att de inte håller för den mängd löpträning jag gör. Nu måste jag ut och hitta nya favoriter, två par skor har gått sönder på 8 månader och båda paren har gått sönder i hälen. Tror det får bli ett besök hos Stadium Kungsgatan och införskaffa nya favoriter. Ikväll blev det löpning i reservskorna, de funkar men några favoriter? det är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar