söndag 27 december 2015

Perfekt kombo!

Nu har den kommit och gått julen. Jag kände hela tiden som om jag tappat en vecka. Jag var inte riktigt beredd, inte helt i fas, men jul blev det. Kanske var det avsaknaden av kyla som gjorde att jag inte riktigt hängde med. Förra söndagen blev det 10 km det var 15 grader ute, jag sprang i mössa men kunde lika gärna haft shorts, men är det 20 december då är det mössa som gäller. Idag var det äntligen kallt och så vackert det blir på en gång. Fick sällskap på rundan idag, jag förstår de som säger att de springer för att det är socialt, dock så har jag inget emot att springa själv med mina tankar, men kombon löpning och en timme tjejsnack den är inte dum. Att kunna prata om allt samtidigt som man tränar det är guld värt, ett perfekt sätt att rensa hjärnan och att sätta fart på kroppen efter allt gott som man har stoppat i sig de senaste dagarna och än är inte gottebordet tömt. Oavsett om man åker skidor, springer, promenerar eller tränar på gym så tror jag de allra flesta vill göra något efter ett par dagar hemma. Dessutom startar man nu så har man ett litet försprång inför nyår då alla vill förnya sina nyårslöften. Hoppas du hittar tiden som får dig att må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar