söndag 21 februari 2016

Slask/brask och solsken.

Den här veckan fick jag äntligen till de där fyra passen jag vill ha. Måndag kortare lugn distans, onsdag intervaller, jag körde 3 serier 5x50 sek med 30 sek vila, efter 5 distanser så är det 60 sek vila. Otroligt fascinerande hur de 50 sek man springer kan kännas så långa och hur de 30 sek man vilar kan gå så otroligt fort. På fredagen blev det den nästan obligatoriska fredagsmilen denna vecka med lite fartökningar här och där, lika tungt som vanligt. Men efter fredagsmil kommer fredagsmys bara harva på. Idag var det så dags för veckans långpass. Laddade upp med massor med energi igår då jag var på jättegod trevlig middag. Det var trerätters och mer därtill. För att vara på säkra sidan blev det också amerikanska pannkakor med Nutella till frukost, mums. 22 km alltså årets första halvmara, jag är långt ifrån tempot jag höll i september men hoppas att detta slit som är just nu kommer betala sig längre fram. Idag var det blandat, vattenpölar, isfläckar, ren asfalt leriga stigar och inte nog med det, under löprundan hann det ösregna, snöa och ändras till solsken. Det var nog så som jag kände mig själv med, det var några få löpsteg som kändes lätta några riktigt tunga och några som bara var. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar