söndag 15 maj 2016

Snigel!

Oj oj, nu är det inte långt kvar, jag letar fortfarande efter formen. Får hoppas på en formtopp just den dagen då maran körs. Veckan kan sammanfattas med styrketräning, backintervaller och distanser. Idag sprang jag 30 km, attans vad slitigt. Motvind i ungefär 24 km jag kände mig som en snigel där jag kämpade mig fram, fort gick det verkligen inte och helt slut när jag kom hem igen, det positiva är att knäna känns bättre än de gjorde förra året vid 30 km. Inbillar mig att styrketräningen hjälper till. Efter lite vila och påfyllning av alla depåer så är man åter människa. Förra helgen var vi i New york otrolig stad, jag hade drömt om att springa i Central park men vädret var inte riktigt med oss just för den aktiviteten eller rättare sagt så hade jag packat löputrustnig för finare väder. Det blev två svängar på löpbandet istället, första gången jag sprang på löpbandet fattade jag ingenting, jag sprang som bara den men det tog sådan lång tid, 1 km blev aldrig klar. Jag blev riktigt besviken på mig själv som sprang så otroligt långsamt. Ökade lite till och plötsligt kom jag ju på att det var miles som visades, tur jag kom på det innan jag flög av löpbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar