måndag 23 maj 2016

Utmaningar!

Ytterligare en vecka har gått, svår träningsvecka. Skulle sprungit i torsdags men efter att ha varit i möte på dagen och sen åkt direkt till Norrköping  och jobbat klart vid 19, sittandes på ett hotell utan att ätit  middag tog det stopp. Blev picknick på rummet och inte mycket mer.
Blev en mil på fredagskväll, kändes som ett bra pass. På lördagkväll var vi hos goda vänner, god mat och dryck. Jag tackade redan från början nej till vinet, brukar avstå när jag vet att det är löpning dagen efter. Det blev sent och runt midnatt började jag väl bli lite tveksam till om jag verkligen skulle springa. Men blev då tråkad av sällskapet som tyckte det var dåligt om jag skulle skylla på de för utebliven träning. Fick också en utmaning av en av kompisarna, han sa att det du springer i sträcka ska jag dubbla på cykel. Säger man det till mig så blir jag ju triggad, 25 km slet jag ihop, verkligen slet. Han inte mer än hem så fick han en bild på löparklockan. Jag vet dock inte ännu om han faktiskt cyklade 50 eller om han bangade. Jag tog också tillfället i akt att inviga mina nya fina maran kläder de som gäller vid soligt väder, tack för den sponsringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar