onsdag 6 januari 2016

Löpning=Vintersport

-13 och löpning på g.
Klär man sig bara rätt så funkar det bra.
Jag köpte mig ett par Icebug så jag skulle kunna springa även på vintern när det är halt, har man en gång halkat och slagit sig rejält vill man inte göra det igen, så ett par Icebug kändes som en bra investering. Tyvärr kom inte fötterna och skorna överens, 5 km sen var skavsåren ett faktum. Det här var några dagar sedan och de har fått stå oanvända sen dess. Som tur är så har jag även riktigt bra löparbroddar så löpningen kan fortgå.
Om jag inte har broddar kan jag inte springa lika avkopplat bara för jag är rädd för att halka. Men man kan ju inte bara springa i skor utan jag vill gärna ha schyssta kläder också. Idag blev det underställ och fleecelöpartights och ett par fantastiskt fula men sköna vindtäta mamelucker. Tur de var underst så ingen såg de. På överkroppen blev det långärmad tunn löpartröja, en löpartröja i tunn fleece och löparjacka. Mössa, vantar och en buff i halsen. Trots allt var det kallt i början, men jag fryser hellre ett par minuter än att man är svettig på en gång. Funktionen i kläderna blir än viktigare när det är kallt. Hade ju förstås gärna åkt längdskidor men det är ju lite lättare att bara sticka ut på en härlig 10 km runda i fantastisk vintersol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar