söndag 17 januari 2016

Stå stilla eller springa?

Visst tar det emot ibland, -16 i fredags. Jag blev tvungen att vänta på bilen som hade frusit från insidan och ut, kom ingenstans för sikten var noll. Kallt som attan, när jag väl kom hem frös jag, ni vet sådär när man är kall hela vägen in. Fredagskvällar är dock löparkvällar även om temperaturen är låg. Hann tina upp innan det blev dax för en kvällsrunda. Utnyttjar timmen då sonen har handbollsträning, när jag sprungit klart och kom in i hallen fick jag höra förvånat har du sprungit? Det är ju farligt? Nej svarar jag då, inte ett dugg, då kommer dagens bästa nej det har du rätt i måste ju vara betydligt farligare att stå still. Visst är det väl så, blev jag tvungen att välja på att springa en timme i -16 eller stå still, då väljer jag springa alla dagar i veckan. Dock kan det ju vara så att är man inte van vid löpning kanske man inte ska börja just när det är så kallt då det kan bli jobbigare i luftrören. Idag var det ju i jämförelse varmt knappt -10 då blev det en lite längre runda. Inte mycket men 12 km fick det bli och lite styrka på det. Se är det fantastiskt skönt efteråt med en varm dusch och kanske en varm brasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar