lördag 25 juli 2015

Löpning så svetten rinner!

Semester, jippi. Vi tog flyget till Venedig för att därifrån åka vidare ut i medelhavet på kryssning. Efter en hel del strul innan bagaget kom fram, så kunde vi kliva ombord på båten på lördagen. Innan bagaget kom hann jag börja tänka mycket på innehållet i väskorna, hur jag skulle klara mig på båten. Vilken butik i Venedig skulle jag tex kunna köpa ny löputrusting i. Men tack och lov så slapp jag det. Mina älskade löparskor kom fram. Det är en väldigt stor båt 16 våningar hög. På ett av däcken finns det löparbanor, springer man från ena sidan och runt till andra blir det 800 meter helt platt och en lätt bris från havet.
Varje gång båten lämnar en hamn spelas en Italiensk operasång i högtalarna, samma varje gång. När vi lämnade Istanbul befann jag mig på löparbanan, att höra den låten samtidigt som jag sprang och se utsikten förändras sekund för sekund det kommer jag vårda som ett magiskt löparminne. Det var riktigt vackert. Det fanns även ett gym på båten, jag gav det faktiskt en chans men smet efter en stund ner på däck och sprang istället. Hann med tre löprundor innan veckan var slut och vi klev av igen. Vi fortsatte semestern i Bibione som vi trodde skulle vara en liten ort i Italien. Men Bibione var allt annat än litet, där var minst 6 km strandpromenad, otroligt välordnat med en cykelbana och en gåbana. En eftermiddag skulle jag ut och springa det var så varmt så efter 1,5 km fick jag stanna och skölja huvudet i duscharna som fanns efter stranden. 5 km kämpade jag ihop, under den rundan var det inte många ute och sprang. Två dagar senare ställde jag klockan och gick ut direkt på morgonen, det var då man skulle springa, fortfarande varmt men inte i jämförelse med senare på dagen. Träffade minst 20 personer till som dragit på sig skorna och var ute o sprang. Innan jag startade lämnade jag en handduk vid havet. Jag avslutade min morgonrunda med ett dopp i ett varmt medelhav. Frukostbuffén på hotellet smakar än bättre efter en sådan härlig start på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar