onsdag 29 juli 2015

Tiden bara rinner iväg!

Midnattsloppet har känts så avlägset så långt borta i tid, men nu är det inte långt kvar. Våran stora satsning på jobbet. Vi är 13 personer som ska springa från min butik. För att spetsa till det hela så har vi räknat ut en snittid på laget. Vet inte riktigt hur många lag som vi tävlar mot men det är nog närmare 120 lag. Det hela går ut på att komma närmast den tiden som man gissat, närmast lag vinner.
Jag vill ju inte vara den som kommer sabba för mitt lag och inte klara den tiden som jag sagt, därför gör jag nu en tre veckors satsning på 10 km, med början idag. Förhoppningsvis blir jag lite starkare och kanske lite snabbare. Om jag blir lite snabbare, då kan jag ju hjälpa någon annan som kanske behöver ta det lite lugnare än vad de tänkt från början.

Detta program har jag följt tidigare och varit väldigt nöjd med. Här får ni nu första veckan. Jag kan dock erkänna att armhävningarna gör jag på knäna.

V.1
Onsdag: Lugn löpning 45 min,
10 utfallssteg per ben upprepa 2 gånger till.
10 armhävningar upprepa 2 gånger till.
10 tåhävningar per ben, på ett ben, upprepa 2 gånger till.

Fredag: Ordentlig uppvärmning, spring 30 sekunder jättesnabbt. Vila 3 minuter. Upprepa 7 gånger.

Söndag: Lugn löpning 70 minuter.

Programmet är gjort av Fredrik Zillén en av grundarna till Team snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar