söndag 5 juli 2015

Olika förutsättningar!

Loppet på landet, loppet i huvudstaden. Två skilda lopp så roliga båda två. Förra lördagen ordnade Nike ett fantastiskt lopp för 5000 tjejer. De byggde upp en hel by i Kungsträdgården. Icona pop stod på scenen och skapade stämning innan start. En härlig runda i stan kl 21.00 på kvällen. Läste någonstans att inte ens borden som brukar användas under loppen i Stockholm dög för Nike utan nya köptes in på Ikea bara för att kasseras efteråt. Att Nikeloppet var påkostat det insåg vi alla som sprang. Jag hade ett skönt lopp men var jättesur efteråt då alla pratade om att de gjort pers, jag var 40 sek ifrån mitt. Vet att det är larvigt att bli sur och att jaga tider men sur blev jag ändå. Idag var det dags för Grevskapsloppet ett lopp som fem eldsjälar på Visingsö ligger bakom. Vilket otroligt engagemang. Det var två barnklasser 1 km och 3 km. Det var 3 vuxenlopp 1 km lunka/gå den distansen kom fram efter önskemål sen var det 5 och 10 km. Tänk er då fem personer som sätter banan, de fixar sponsorer, fixar funktionärer och de engagerar en mängd öbor att gå man ur huse för att hejja och det viktigaste av allt spruta vatten på svettiga löpare. Jag sprang 10 km. Det var helt galet hett. Jag var så rädd för att dricka för lite så jag gjorde tvärtom drack som bara den. Jag bestämde mig redan innan för att inte jaga tiden då det var så varmt. Gpsklockan satte jag aldrig på. Först sprang alla barnen små och lite större, underbart att se glädjen. Kl 12.30 startade vuxenloppet. Jag hann 4 km sen behövde jag sticka in bakom ett träd. Orutinerat absolut, men nöden har ingen lag. Jag sprang vidare och vilken tur att det fanns vattenspridare på vägen annars hade jag haft än värre problem med värmen. Drack vatten och hällde över mig  i varenda vätskekontroll. Tog mig i mål på sämre tid än förra lördagen men var ändå betydligt nöjdare. Jag var slut när jag kom i mål och glad att jag kom dit. Allra gladast över kommentaren från en medlöpare som sa att hon haft mig som sporre under loppet, hon försökte komma om mig. Väl i mål bjöds det på yoghurt, Persgårdens strödadlar, müsli, juice och massor med vatten. Eftersnack och massor av glädje.
Ett härligt lopp och jag kan bara tacka de fem eldsjälarna, funktionärerna och öborna som såg till att vi kom runt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar