torsdag 9 juli 2015

Semester!

Står på ett grått centralen och väntar på pendeln. Det känns som det regnat nästan hela dagen, faktiskt hela veckan. Började känna av en förkylning i början av veckan så har inte vågat träna. Men i morgon bär det av till solen och värmen. Förhoppningsvis flyger symptomen all världens väg och jag fylls av ny härlig energi. När jag åker på semester packar jag nästan alltid med mig löparskorna. Det brukar vara så härligt att försöka få till en runda antingen på morgonen i de första strålarna eller på eftermiddagen innan middagen och vinet. Eller varför inte en barfotalöpning längs strandkanten, ett superbra träningspass för alla små muskler i fötterna. För min egen del vill jag gärna hålla igång löpningen under hela Juli för i Augusti hägrar midnattsloppet. Sen är det inte sagt att löparskorna utesluter sommarklänning, bikini och sandaletter, men de är ett bra komplement.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar