tisdag 8 september 2015

Löpkompis!

Alla som befann sig i Stockholm i söndags vet vilket skitväder som drog in. Jag hade tidigare bestämt med en kompis att vi skulle springa runt Edsviken, en runda på ca 22 km. Det är ju ganska lätt när regnet öser ner att hoppa över eller att korta ner sin runda. Men man sviker ju inte en kompis. Hela förmiddagen hoppades jag att regnet skulle avta, men nej det hade väl varit för mycket begärt. Kl 15:30 startade jag och Carin, första 10 km kändes riktigt bra trots regnet, sista 12 blev betydligt jobbigare. Vid ett tillfälle så konstaterade vi båda två att fötterna vägde bly, kanske för att vi vid varje steg fyllde skorna med vatten. Vattenpölarna var fler än de torra fläckarna. Ett tag undrade jag om det var löpning eller vattengympa vi höll på med. Nu på lördag väntar Stockholm halvmarathon för både mig och Carin så inför det kändes det extra bra att få till ett långpass. Idag har jag roat mig med att göra smaskiga bars fullproppade med nyttigheter, alltför att ladda med något gott och bra mellan måltiderna, jag måste äta på eftermiddagen och ibland är det svårt att få till något vettigt. Jag experimenterade och testade mig fram men nu smakar det gott, perfekt energi i kaka till eftermiddagskaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar