söndag 8 november 2015

Borttappad form!

Ja, det är svårt att hålla liv i bloggen när träningen uteblir. Får väl medge att september och oktober har varit de uslaste träningsmånaderna på väldigt länge. Jag som hade förhoppning om något helt annat. Krångel med vaden och långvarig förkylning, lägg sen på en härlig resa till USA så kan ni förstå vart min form är just nu. Har nu fått en utmaning som går av stapeln i december, jag har sagt ja, men inser att jag inte får förlora en dag till, varje runda innan 5/12 kommer vara till hjälp. Målet nu är att få till minimum 3 löppass i veckan varav ett av de måste vara ett långpass. Kroppen måste hålla, jag kommer lägga in löpstyrka efter 2 av passen, jag vågar inte ta risken att slarva med styrkan bara för jag tycker den är tråkig. Idag fick jag ihop en otroligt långsam mil. Men det blev en runda och jag har verkligen längtat ut, jag har inte sprungit en meter sen Hässelbyloppet. Jag kommer återkomma lite längre fram om utmaningen, men håller lite på den. Imorgon börjar jag nytt jobb, ska bli otroligt spännande och för första gången på 12 år ska jag sitta still större delen av dagen, hur det ska gå har jag ingen aning om. Jag hoppas det är långt till skrivaren och att jag behöver skriva ut mycket papper så här i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar