söndag 29 november 2015

Tomtar på loftet!

Nu är det mindre än en vecka kvar, en vecka kvar till Tomtetåget ett äventyr som startar kl 10.00 på Jönköpings central. Glädje, gemenskap, äventyr och utmaning är ledorden från arrangörerna. Då min svägerska Susanne som är en av de som arrangerar det hela, har varit på mig ett antal gånger att jag ska hänga på så är det nu dags. Springer man med hela tåget så blir det 43 km men under sträckan görs det stopp så man kan välja att kliva av, jag har ingen aning om hur länge jag orkar hänga på, minimum 22 km och allt över blir bonus. Dock som alltid när man laddar för något så kommer bakslag. Idag skulle jag springa 20 km, jag har sprungit i veckan utan problem men det var då. Idag blev det två km, direkt vid första löpsteget kände jag av vänstervaden. Efter 2 km var det som att vaden krampade. Dagsformen som var dålig hoppas jag eller kanske bara huvudet som ställer till det. Men men det är bara att testa igen. Nämnde jag förresten att man ska vara utklädd också? Kanske något i jultema? dags är det i alla fall att börja pyssla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar