söndag 2 augusti 2015

Änglavakt!

Den 25/7 faktiskt på min födelsedag fick jag samtal av min mammas man att de inte kunde komma på kvällen för mamma hade råkat ut för en olycka, man hinner tänka ganska mycket under några sekunder. Mamma hade snubblat i en stentrappa och flugit för att slutligen landa hårt i grus. Det måste gjort bra ont. Tur i oturen hade hon tanten, hjärnskakning blåtira, skrubbsår och diskbråck i nacken med nervskador till följd. Men det känns som det hela kunde slutat mycket värre. Nu har hon opererats och det väntar rehab i några veckor, förhoppningsvis är hon snart uppe på benen igen. Igår skulle jag till Ks och hälsa på henne efter jobbet men hade missat att alla bussar var inställda, det blev till att promenera istället. Gick efter Sveavägen och hamnade mitt i raggarsvängen med alla dess coola bilar. Galet mycket folk i stan. Hade ju inte tänkt mig en eftermiddagspromenad men vad gör man inte för de man tycker om. Det jag önskar mest nu är att lilla mamsen snabbt är hemma och på benen igen, kanske att jag då kan ta henne på en löprunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar