söndag 5 april 2015

Intervaller!

Idag fick långpasset som jag brukar köra på Söndagar ersättas av intervaller. Beroende på vad man befinner sig med sin löpning så får man anpassa sina intervaller, jag körde långa intervaller där varje löpsträcka var ca 800 m. Efter varje 800 m var det 1 min vila, det värsta med hela passet är att den där minuten går så himla fort. Det lättaste tycker jag är att jogga till en sträcka med relativt platt underlag där du kan mäta ut hur långt det är, spring åt ena hållet vila o spring sen tillbaks till ursprungsplatsen. Jag tycker alltid det är svårt att hålla reda på hur många intervaller jag gjort. Så varje gång jag sprungit två sträckor lägger jag stenar på rad, det blir som min belöning att se de blir fler och fler samt att  jag också kan hålla reda på hur många jag sprungit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar