tisdag 7 april 2015

Vår!

Äntligen riktig vår i luften.
Idag körde jag långpass i kortärmat hurra. När jag har bestämt mig för att köra långpass försöker jag i största möjliga mån hålla det jag bestämt, detta för att det är så himla lätt att få hjärnspöken som talar om för en hur jobbigt det är. Jag brukar tänka att det är bättre att gå efter kroppens singnaler, hur mycket man orkar. Skulle jag lyssna på hjärnan så kastar jag in handduken efter 10 km. Men du kommer långt med tankekraft, 22 km blev det för mig idag och jag är så himla glad att jag kunde springa så långt utan hälsmärta, jag tycker oftast att 1-3 km är jobbigast sen hittar man rytmen men de km återkommer sen som jobbiga i alla nya mil 11-13 21-23 osv då är det bra att ta fram extra tankekraft för att orka.
En annan sak som är viktig vid långpass för mig är att fylla på med energi.
Jag brukar ta med mig två småflaskor med energidricka som jag tar en klunk av var 20:e minut. Jag har aldrig med mig något på pass runt 10-12 km men siktar jag på 20 så behövs depåerna fyllas på.
Du kan göra egen energidricka blanda då hälften äppeljuice och hälften mineralvatten sen slänger du i lite salt på på det. Smaskigt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar