måndag 10 augusti 2015

Flugor är blää!

Igår blev det sista passet i vecka 2, sprang 13 km i sommarkvällen. Jag startade 17.40 just för att jag skulle vara ute och springa kl.18 jag har aldrig tänkt tanken att jag ska vara rädd när jag springer och börjar man tänka då får man väl vara rädd mest hela tiden. Härligt idag att se alla bilder och att läsa om alla som sprang för kärlekens skull. Igår när jag sprang så tänkte jag på hur mycket det är värt att kunna springa fritt utomhus.
Något som dock är avskyvärt som bara händer ute, om man springer eller cyklar för den delen, det är när man får in flugor i munnen, innan du hinner blinka så har det lilla flygfät hamnat i halsen och du står vid kanten och hulkar. Jag tycker det är jätteäckligt när det inträffar och det tar alltid ett par sekunder innan jag hämtat mig. Men flugorna till trots här kommer v.3
Tisdag. Uppvärmning 20 min. Backlöpning i 60-75 sekunder, upprepa 4 gånger till, lugnt ner. Helst ska alla intervaller vara lika snabba.
Onsdag. Lugn löpning 30 minuter.
Torsdag. Ordentlig uppvärmning spring 30 sekunder jättesnabbt. Vila 3 minuter. Upprepa 9 gånger. Lördag lugn löpning 75 minuter bortsett från tre fartökningar då du springer snabbare i 2 minuter. Starta fartökningarna efter 30, 40, 50 och 60 minuter. Programmet är gjort av Fredrik Zillén en av grundarna till Team snabbare.  Jag som ska springa midnattsloppet på lördag kommer springa mitt sista pass på onsdag sen blir det vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar