söndag 23 augusti 2015

Inte en dag för tidigt!

Ni vet hur dålig man kan bli av en förkylning? Nästan larvigt hur man känner sig helt slut, man kan knappt ta sig upp för en trappa utan att stanna och hämta andan. Det läget befann jag mig i början av veckan, hade säkert något i kroppen redan under Midnattsloppet. Som tur var var jag ledig ons-fredag så det blev till att vila sig i form. Sömn, vitaminer och underbart väder gjorde susen. Kände verkligen skillnad på hur mycket fortare det gick över tack vare att jag var ledig, kan vara värt att tänka på. Sömn är en bra medicin. Men vad jag inser när jag kommer till ofrivilligt uppehåll i löpningen är hur beroende jag är av de passen jag kör. Både för känslan i kroppen och huvudet, för balansen i livet. Idag var jag helt frisk och det blev ett långpass med härligt dopp efteråt, för mig är det livskvalité på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar