lördag 8 augusti 2015

Morgonstund har guld i mund!

Efter lång tid när jag med bestämdhet hävdat att jag inte är en morgonlöpare eller att jag helt enkelt inte orkar springa före kl 11 så börjar det vända. Jag börjar förstå charmen. Flera gånger under semestern har jag klivit upp när de andra fortfarande sover, ätit frukost och sen stuckit ut en timme senare. Det har känts bra att äta en lättare frukost och förstås en kopp kaffe. När man sen kommer hem en timme senare kan man väcka de andra och man kan njuta av ytterligare en frukost. Den största fördelen med att träna på morgonen är ju den härliga starten det ger. Du vet att du har gjort nytta utan att det tagit tid från annat, du kan njuta av en god middag på kvällen utan att sitta på nålar för du vill ut och springa. Idag blir det dock inte morgonlöpning utan runt 18 tiden, idag klockan 18 så är det spring med kärlek. Syftet är att visa att vi inte är rädda när vi springer och naturligtvis för att ge uppmärksamhet till den tragiska händelsen i Upplands-Väsby alla måste få känna sig trygga oavsett man går, leker eller springer. Ingen ska behöva fundera på om det är säkert eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar