måndag 3 augusti 2015

Sommarlov!

Försöker få igång en 12 åring här hemma. Han har tagit rejält sommarlov, det var nog fem veckor sedan som han motionerade ordentligt. Nästa vecka väntar ett handbollsläger och då känns det bra att lägga in lite träningspass för att komma på banan. Skadar nog inte om han sliter sig lite från datan heller för den delen. Förra veckan så körde jag efter första veckans träningsprogram, tog då med mig sonen ut som sällskap under ett pass och han sprang med mig de 2 första km. Han kämpade på men inte verkar det som att han tycker det är så värst kul. Imorgon har han lovat att det ska bli 3 km, jag får nog vara med och peppa under hela rundan. Små mål så kanske glädjen kommer på köpet. På tal om glädje, på söndagarna kör Friskis och Svettis gratis utejympa här i Sollentuna där var jag igår. Jag var faktiskt med hela passet. Där var barn, vuxna, unga och gamla, både män och kvinnor. Riktigt roligt. Kom som du är så kör vi.

Denna vecka börjar vecka 2 mot midnattsloppet. Här kommer programmet.
Tisdag. Lugn löpning 60 minuter + plus 10 utfallssteg per ben, upprepa 10 gånger. 10 armhävningar, upprepa 2 gånger till, 10 tåhävningar per ben på ett ben, upprepa 2 gånger till.
Torsdag. Spring snabbt i 1,2,3,4,3,2,1 minut. Vila mellan intervallerna halva den tid just sprungit, det vill säga spring snabbt 1 minut, vila 30 sekunder, spring snabbt 2 minuter, vila 1 minut och så vidare.
Fredag lugn löpning 25-30 min.
Lördag lugn löpning 75 minuter bortsett från en fartökning på 15 minuter som startar efter 50 minuter.
Tycker du att det är för mycket med dessa pass så hoppa över fredagens träning. Dessa pass kommer från Fredrik Zillén en av grundarna till Team snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar