lördag 16 maj 2015

14 dagar!

Det har ju inte bara varit för att det är så himla kul och skönt att springa som har gjort att jag har sprungit 30 km eller varit ute i spöregn och snöstormar det har ju funnits ett mål och nu är det bara 14 dagar kvar. Det närmar sig med stormsteg. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag den 13/11 anmälde mig till Stockholm Marathon. Jag har försökt förbereda mig så gott jag kan, har haft ett par uppehåll i träningen pga förkylningar, hälont och annat. Hoppas nu att slitet räcker, överlevnadsinstinkten gör ju att man gärna tar ett extra pass. Oron just nu ligger i vänsterknät och att man inte har en aning om hur kroppen kommer reagera på en sträcka av 42 195 meter. Attans så långt. Imorgon blir det sista långpasset på 24 km sen blir det kortare pass hela vägen fram. Jag valde att följa ett träningsprogram men har inte lyckats följa det helt i och med uppehållen.
Nu håller jag tummar och tår att detta går vägen så jag får komma i mål den 30/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar