onsdag 13 maj 2015

Spöregn!

Efter att i Söndags ha sprungit ytterligare 30 km så har jag varit riktigt löpdeppig. Vänster knät tjurar och vill inte vara med på tåget. Klart att jag fattar att 30 km sliter men kände mig ändå inte riktigt beredd på att det skulle ske. Söker man runt på nätet så vet man varken ut eller in. Som tur var har jag snälla vänner som kan råda mig. Stretching, foamroller och lite rehabstyrka hoppas jag ska återställa eller åtminstone hjälpa knät på rätt väg. Idag sprang jag 8 km utan smärta det var en lättnad. På tal om springa, idag var det verkligen ösregn, jag tror inte jag hade många torra fläckar på kroppen när jag sprungit klart. Det rann liksom in i ärmsluten och väl där kom det inte ut, det rann så mycket vatten på vägen så det var omöjligt att undvika pölarna. Att springa i gummistövlar och regnställ hade varit det enda rätta om man vill vara torr, kanske att en sydväst skulle ha  räddat frisyren med, men det är mer tveksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar