torsdag 7 maj 2015

Bortskämd!

I flera år har vi haft två bilar. Man blir väldigt bekväm när man alltid har tillgång till bil, men för en vecka sedan så blev det så att vi from nu och fram till september kommer att ha en bil. Rätt säsong att vara utan bil, vi bor ca 3 km från pendeltåget så det blir cykel. Jag cyklar gärna, man får en bra start på dagen och det är en vacker cykelväg. Men visst är det skillnad på dagar och hur vädret är. När solen skiner då trampar man lätt. När jag cyklade hemifrån i morse var det just en sådan morgon vackert väder och fågelkvitter. Under hela dagen var det strålande sol. Men nu på kvällen i samma sekund som pendeln var framme i Sollentuna så var det som att himlen öppnade sig och det började ösregna, det enda positiva då är att det är på hemvägen, för du måste ju hem. Drog på mig regnbrallorna och cyklade hem. I samma sekund som jag nådde ytterdörren slutade det regna. Ett måste däremot oavsett väder är det sköna sadelöverdraget, utan det slänger jag cykeln i diket och springer istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar