måndag 4 maj 2015

Cykelpremiär på fel dag!

Igår gjorde jag det, sprang 30 km. Att skillnaden mellan 20 och 30 km kunde vara så stor det var en nyttig erfarenhet. Första 24 kändes helt okej men när jag passerade 25 då var det som att någon fyllde skorna med cement ojoj vad tungt det blev. Ont i varenda muskel från säte till lilltå. Blev till att slita ihop sista 5 km så fort klockan visade 30 stannade jag för att därefter gå en stund för att varva ner eller kanske att jag faktiskt mer kröp fram, hem kom jag till slut. Sen var det ju det här i morse att cykeln skulle ut från garaget där den har bott under vintern, kan ju inte påstå att jag cyklade långt men de 3 km fick gott och väl räcka till. Ni vet när man efter lång tid sätter sig på en smal cykelsadel, den känslan. Ajaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar